Evenementenvergunning

Wilt u een evenement organiseren in de gemeente Epe, dan meldt u dit bij de gemeente of vraagt u een vergunning aan. Op deze pagina leest u welke regels voor u gelden.

Evenement melden of vergunning aanvragen

Lees de volgende 3 punten om erachter te komen of u een vergunning nodig hebt voor uw evenement of alleen een melding hoeft te doen.

  • Er komen meer dan 250 bezoekers op het evenement.
  • Het evenement gaat door na 23.00 uur.
  • Er worden objecten (bijvoorbeeld tenten en podia) met een oppervlakte groter dan 50m2 geplaatst.

Zijn 1 of meer punten van toepassing op uw evenement, dan vraagt u een evenementenvergunning aan. Is dat niet het geval, dan doet u een melding.

Evenement melden

U maakt minstens 3 weken van tevoren een melding van uw evenement. Wij beoordelen dan uw melding.

Evenement melden als persoon Evenement melden als organisatie

Evenementenvergunning

  • U start minstens 8 weken voor het evenement met het aanvragen van de evenementenvergunning.
  • Op de evenementenkalender ziet u of uw gewenste datum en locatie nog beschikbaar zijn.
  • Wilt u een vooroverleg, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 14 0578.
  • U levert alle nodige documenten aan. Welke dat zijn, leest u onder 'Evenementenvergunning aanvragen'.
  • Als uw evenement voor zondag 13.00 uur plaatsvindt, vraagt u een ontheffing van de Zondagswet aan.

Evenementenvergunning aanvragen

Bij de aanvraag voegt u de volgende documenten toe:

  • ingevuld veiligheidsplan
  • verkeersplan
  • plattegrond van de indeling van het terrein (met vluchtroutes en brandveiligheidsvoorzieningen)
  • als u een tent plaatst: een tentboek en een plattegrond van de tent met nooduitgangen en brandveiligheidsvoorzieningen
  • als u speel-/kermistoestellen plaatst: de RAS (Register attractietoestellen en speeltoestellen)-nummers
Evenementenvergunning aanvragen als persoon Evenementenvergunning aanvragen als organisatie

Meerjarige evenementenvergunning

Hebt u een meerjarige evenementenvergunning, dan doet u ieder jaar voor de start van het evenement een tussentijdse melding.

Tussentijdse melding van evenement doen als persoon Tussentijdse melding van evenement doen als organisatie

Alcohol schenken

Als u zwak-alcoholhoudende dranken (minder dan 15% alcohol) wilt schenken, moet u op grond van artikel 35 van de Alcoholwet een ontheffing aanvragen.

Ontheffing Alcoholwet (art. 35) aanvragen als persoon Ontheffing Alcoholwet (art. 35) aanvragen als organisatie

Kosten

Een evenement melden kost niets. Een evenementenvergunning kost € 79,-. Een tussentijdse melding van uw evenement bij een meerjarige evenementenvergunning kost € 141,-. Een ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende dranken kost € 67,70.

Materialen lenen van de gemeente

U kunt verschillende materialen van ons lenen, zoals dranghekken. Hiervoor maakt u een afspraak bij de gemeentewerf.