Administratief Medewerker Wmo
Maak achter de schermen een verschil voor onze inwoners. Wij geloven dat je met goed administratief werk veel kunt betekenen. Denk jij dat ook? Lees dan verder. Ben je enthousiast? Solliciteer dan!
Over de vacature
Wat je gaat doen
Met jouw oog voor detail hebben de verschillende administratieve processen binnen onder andere de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) geen geheimen. Je voert een nauwkeurige en tijdige administratie die voldoet aan alle spelregels.
Jij zorgt ervoor dat wijzigingen van inwoners die gebruik maken van de Wmo tijdig en zorgvuldig worden doorgevoerd. Bijvoorbeeld als iemand een voorziening niet meer nodig heeft. Jij zorgt dat deze wordt stopgezet of opgehaald. Daarmee maak je een verschil voor onze inwoner en ga jij met het gevoel naar huis inwoners weer een stapje verder te hebben geholpen. Je werkt zelfstandig, maar hoeft het niet alleen te doen:
- Je werkt nauw samen met collega's van onder andere het cluster Administratie en met de Wmo-consulenten. Jullie helpen elkaar en zorgen samen dat het werk goed gebeurt.
- Je denkt mee over hoe het werk beter kan. Dit wordt gewaardeerd. Je doet gemakkelijk voorstellen en helpt mee om verbeteringen uit te voeren.
- Je behandelt vragen van consulenten en ketenpartners en staat soms ook inwoners te woord.
- Je bewaakt de voortgang van de wijzigingen en stuurt daar actief op.
Zo zorg je ervoor dat zowel onze inwoners, partners als wij als gemeente over een correcte administratie beschikken.
Wie wij zijn
Gemeente Epe is een fijne plek om te wonen én te werken. Samen met ruim 200 collega's zetten we ons elke dag in voor onze 33.000 inwoners. De sfeer is informeel, de communicatielijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen initiatief. Wil je groeien in je werk of iets nieuws leren? Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Samen zorgen we ervoor dat Epe steeds mooier, groener en veiliger wordt. Bij gemeente Epe maak jij elke dag het verschil.
Je komt terecht in een betrokken en warm team van 20 collega's. Het team is verdeeld over 3 clusters:
- Cluster Wmo: 14 collega's
- Cluster Coördinatiepunt Zorg en Veiligheid: 2 collega's
- Cluster Administratie: 4 collega's - jij wordt één van hen
We werken allemaal aan hetzelfde doel: goede ondersteuning voor onze inwoners. Soms werk je zelfstandig, soms heb je je collega's nodig. Samen zorgen we dat het werk goed gebeurt.
Het team is bevlogen en betrokken. Iedereen werkt hard en denkt mee over hoe het beter kan. We zijn open en eerlijk naar elkaar en durven de handen uit de mouwen te steken. Ook tijdens de lunch of koffiemomenten zoeken we elkaar op voor persoonlijke verhalen, een luisterend oor en vooral gezelligheid.
Kortom: je komt terecht in een fijn team waar je je snel thuis zult voelen.
Wat we jou bieden
Een goed salaris
Je krijgt minimaal € 2.805,- en maximaal € 3.980,- bruto per maand bij 36 uur (schaal 7). Daarnaast heb je een Individueel Keuze Budget van 17,05% boven op je salaris. Hiermee kun je bijvoorbeeld kiezen voor extra vrije dagen, een leasefiets of het aflossen van jouw studieschuld.
Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar
Met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren en ongewijzigde omstandigheden.
Een fijne start
Je krijgt een warm welkom met een introductieprogramma én een enthousiaste buddy die jou helpt je weg te vinden binnen de organisatie.
Ruimte voor groei en werkgeluk
In Het Goede Gesprek bespreek je samen met je leidinggevende hoe jij je wilt ontwikkelen, wat jou gelukkig maakt in je werk en wat je daarvoor nodig hebt.
Flexibel werken en aantrekkelijke extra's
Hybride werken, flexibele werktijden en een thuiswerkvergoeding van € 3,25 per dag. Ook mag je 2 feestdagen omruilen voor dagen die passen bij jouw geloof of achtergrond.
Goede regelingen voor jou
We betalen 70% van jouw pensioen (ABP) en dragen bij aan je zorg- en arbeidsongeschiktheidsverzekering. Ook krijg je een reiskostenvergoeding, of je nu met de fiets, auto, lopend of het ov komt. Maak je gebruik van ouderschapsverlof? Dan betalen wij een groot deel van je salaris door.
Wie wij zoeken
We zoeken een nieuwe collega die graag aan de slag is met de Wmo-administratie. Jij haalt energie uit het leveren van goed administratief werk en komt graag ons team versterken.
Je neemt mee:
- Nauwkeurigheid - Je werkt nauwkeurig en gestructureerd. Je let goed op details, waardoor je administratie klopt en voldoet aan de interne kwaliteitsnormen.
- Zelfstandigheid- Je kunt goed zelfstandig werken en krijgt ook energie van samenwerken en bent betrokken.
- Klantgerichtheid - Je maakt op een prettige manier verbinding en schakelt soepel. Je maakt gemakkelijk contact en kunt je goed verplaatsen in anderen. Je hebt te maken met een diverse groep mensen.
- Plannen en organiseren – Je organiseert je eigen werk en bewaakt de voortgang in het proces. Jij houdt overzicht, ook wanneer je meerdere aanvragen tegelijk behandelt.
- Communicatieve vaardigheden – Je kunt afspraken duidelijk verwoorden, zowel mondeling als schriftelijk. Je stemt verschillen in belangen zorgvuldig en professioneel af.
- Digitaal vaardig - Je bent digitaal zeer vaardig. Microsoft Office is voor jou gesneden koek.
Opleiding en ervaring:
- Je hebt mbo werk- en denkniveau.
- Een administratieve opleiding of vergelijkbare werkervaring is een pluspunt.
- Heb je ervaring en kennis van de Wmo of het sociaal domein? Dan is dat mooi meegenomen.
- Heb je eerder gewerkt bij een gemeente? Ook dat is een voordeel.
Heb je deze ervaring niet maar ben je wel enthousiast over het werken bij onze gemeente? Dan nodigen we je van harte uit.
Hoe je solliciteert
Zijn wij een match? Dan zien we graag jouw sollicitatie tegemoet. Reageren kan tot en met 1 december 2025 12:00 door een e-mail te sturen naar sollicitaties.095561@werkeningelderland.nl. Reageer snel, bij voldoende geschikte kandidaten sluiten we de vacature mogelijk eerder.
Vragen
Heb je vragen over de functie of over onze gemeente? Bel of mail dan met Femke van Bladel, teamleider Maatschappelijke Ondersteuning, via 140578 of femke.van.bladel@epe.nl.